måndag 23 juli 2007

Den vakna kocken.


En kort resumé av helgen:

Fredag.
08.00 kliver in genom dom glassiga dörrarna på SvD skrapan. Sammanställer och planerar inför dagens fotografering med min duktiga fotograf Katja (www.katjak.se).

09.oo rullar ner på hemköp för att inhandla lite läckra råvaror till plåtningen.

10.00 Katja dyker upp lika glad som alltid, nu börjar ett evigt slammer av kastruller och smatter från kameran. "Klick, smatter, fäs och kling"

Typ 20.00 Säger adjö till Katja och beger mig hem mot Hammarby Sjöstad.

....nu tappar jag uppfattning 0m tiden, men jag sätter mig i alla fall i bilen för att åka mot Villa Pauli för att förbereda lördagens gäst Prinsen av Thailands födelsedag. (en historia jag skall berätta mer om lite senare)

Helt klart 00.00 snubblar jag in genom dörren på mitt lilla student rum som jag snällt hyr av en gullig kompis (Emma S).

Lördag:
08.30 Vaknar jag till slut efter en rad snosning från kl 07.00. Jag åker efter den dagliga morgon toaletten mot ICA Kvantum Sickla för att inhandla lite råvaror dom tyvärr inte hade på Martin Olsson:)

Typ 10.11 Anländer till Villa Pauli för att maraton kocka resten av dagen.

Söndag:
02.00 på söndag morgonen och jag sätter mig i bilen för att åka hemåt.

05.30 väcks utav Walter som skall åka med oss till Arlanda (Vad han skall åka någonstans det blir en annan historia). NU bär det av till Norrand!

10.00 Tar jag och Jörgen en räckmacka på Dinner söder om Gävle.

18.00 Är jag äntligen hemma i min lägenhet på Rosgatan.

19.00 Ringer Jörgen.... jag då var det dax att åka upp på Bottnia fisk för att producera lite mer mat (www.vildasmaker.com).

23.30 paret Möller dycker in på Bottnia men nyckeln till Arctic (www.arcticgourmet.se).

Måndag:
00.36 NU skriver jag och ser på TV.... Sov nu kocken..zzzzzz.....

Inga kommentarer: