söndag 10 februari 2008

Då var det söndag


Ja då var det söndag och helgen snart slut. Jag sitter här på väg att packa mina saker( det vill säga ingenting) för att ta mig upp på Vitberget. I helgen serverar vi bland annat Renytterfilé med bön ragu och karljohansvampsås.

Vädret är rätt ok lite varmt bara och det droppar lite lätt från tak rännan utanför min lägenhet. Om jag tittar tillbaka på veckan så har det varit en sån där helt vanlig egen företagar vecka:)
Måndagen började men en tidig avfärd med bil till Stockholm, det vill säga jag, Jögga J, Olle, Roger i en Audi och otroligt tidig morgon.

Vi anlände till Uppsala förs där dom ihärdiga säljarna besökte 4 ICA Butiker. Vi sov sedan i Uppsala hos Björn, Rogers polaren en riktigt trevlig prick. Som vanligt steg vi upp riktigt tidigt på tisdagen och jag, Jögga J och Olle begav oss mot Stockholm. Dom båda besökte några ICA Butiker i Täby trakten och släppte av mig i Mörby. Hade möte med Katja K min fotograf. Åkte sedan till Andreas och såg på hockey (läs mer om det under).
Sov på hans soffa för att sedan stiga upp på onsdagen för att besöka min förläggare Karin och min redaktör Martin på Bonnier/Carlsen. Det var trevligt vi snackade både om boken Full Kastrull samt om framtida projekt.

Efter det träffade jag Maria på Ekologiska lantbrukarna, vi spånade lite på framtiden. Efter det blev det att träffa upp sälj gänget och vi begav oss mot Uppsala igen. Jag lagade middag på kvällen och det var riktigt trevligt.

Tidigt på torsdagen begav vi oss mot Stockholm där jag demade Vilda Smaker på en Butik på Östermalm, det gick kung. Klockan 18.00 på torsdag kvällen begav vi oss mot Norrland! Vi anlände till Skellefteå 03.00 på fredag morgonen. sov till 08.00 för att åka till Vitberget för att förbereda helg menyn som vi hade på kvällen. Vi hade ett gäng mycket lyckliga gäster den kvällen och vi han till och med förbereda inför bröllopet som vi hade igår.

Ja ja nu skall jag åka och hämta Marcus för sista rycket för veckan ha det bra i morgon börjar nästa vecka i den Vildare och pigga kockens liv!
Tjing !!!

Inga kommentarer: