fredag 29 februari 2008

TV inspelning på Icehotell och på Viking Line



Äntligen kära vänner och alla andra som någon gång tittat in eller tittar in på min blogg då och då. Nu har jag för en gång skull tid att skriva lite!!! Eller skall jag säga nu skall jag skriva mycket för en gång skull☺
Ja eller hur säger ni väll för er själva! Har just krupit in i min hytt som ligger just nu förmodligen ganska exakt mitt i mellan Sverige och Finland. Hytt finns i det klassisk Viking Line fartyg Mariella som var då den byggdes värdens största passagerarfartyg på sin tid.…. Hmmm känns som om varje passagerarfartyg mellan Stockholm och Helsingfors har varit det någon gång… eller☺???
Tja by the way hoppas inte den kör på ett isberg som en av dom största båtarna i sin tid har gjort!!!... Fast och andra sidan så med dagens klimat problem så är det väll större risk att vi kör på en sand bank eller en strandsatt bäver☺

Ok Erik kom in i matchen nu, släpper väll sargen nu, du skulle ju skriva något vettigt☺
Jag har i alla fall haft två veckor nu utan att skriva en rad i min lilla blogg. Men jag har haft så innehållsrika veckor att jag skulle fylla ett år av bloggande om jag ville☺

Ok sluta skryt över att du åker land och rike runt och träffar massa trevligt folk och spännande platser. Ok då gör jag väll det… Idag har vi varit i alla fall i Helsingfors och spelat in ett avsnitt av smaka på världen. Kolla bilderna vilket bra väder vi hade☺
Ja ja nog snack om denna resa, om färjetrafiken mellan Sverige och Finland. Men faktiskt så är det ju en stor miljard industri som på senare tid bara blivit allt starkare och starkart. Synd dock att detta bara gäller denna linje och att det inte var så i den norra delen, där våra färje förbindelser bara blottnarupp i botten havet.

Inga kommentarer: