fredag 29 februari 2008

I


Förra veckans inspelning uppe i Jukkasjärvi var en speciell upp levelse. Om man är uppvuxen i Skellefteå så är man ju van snö och is och allt vad det hör till. Jag mins våra snökojor på Morö Backe och alla våra gångar och torn som vi byggde med händer och spade. Om du någon gång fått tillfälle att sätta skyffeln i 1000 kubik snö så vet du vad jag snackar om .
Men Icehotel är helt klart en upplevelse eller snarare en Cool upplevelse för en norrlänning med snö knarr under fötterna. Men tänk då hur det är för en lik blek Engelsman men några pund för mycket i börsen och aldrig set snö. Men men faktiskt dom jag träffade under våran ispelning på ishotellet var faktiskt helt tuppslutna av detta fenomen eller får jag säga undervärk som ishotellet är! Ni får tycka vad ni vill men jag hävdar att det är Sveriges besöksmål nummer ett ok för dom som har pengar det vill säga eller? Eller vad säger du jag vill veta!
Jag tycker i alla fall att Yngve Bergkvist och Co har gjort ett fantastiskt jobb med det dom har åstadkommit av vattnet från Torne älven. Men men man skall aldrig vara nöjd.

Inga kommentarer: