onsdag 26 november 2008

Juldofter


Jag älskar doften som sprider sig när man värmer glögg, testade två lättglöggvarianter i helgen Tindra vitchoklad och lime och Dufvenkroks lingon och blåbär.

Tindras variant tyckte jag lät väldigt spännande, med en vit glögg som får syrlighet från limen och sötman från den vita chokladen. Men tyvärr, blev jag riktigt besviken, den vita chokladen upplevdes bara i doften men inte alls i smaken, och limesmaken var besk istället för att vara friskt syrlig. Nej den kommer jag inte köpa igen.

Dufvenkroks variant var bättre, som en lite julspetsad saft ungefär. Mild, kanske lite för mild, svårt att riktigt känna smaken av bären, men sötman tyckte jag var lagom. Ingen glögg att springa benen av sig för, men passar kanske att bjuda på om det är många barn i sällskapet.

Hur det än är med glöggen så sprider den julstämning, och det kan åtminstone jag aldrig få nog utav.

Inga kommentarer: